Запитуйте - відповідаємо!

На нашу електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. надходять листи від майбутніх студентів із запитаннями. Тут ми будемо публікувати відповіді на них, з надією, що Ви швидше зможете знайти потрібну Вам інформацію для вступу.

Перш за все, перегляньте перелік спеціальностей/освітньо-професійних програм, терміни навчання, умови конкурсного відбору.

Які особливості має вступна кампанія у 2024р. до закладів фахової передвищої освіти?

Вступ до закладів фахової передвищої освіти у 2024 році продовжує бути максимально безпечним та цифровізованим.

Ключовим інструментом вступної кампанії 2024 року залишається електронний кабінет вступника,що надає можливість швидко і у зручному для вступника місці та часі, в дистанційному режимі внести необхідні дані для подання електронної заяви на вступ та участі у конкурсному відборі.

Для підтвердження вибору місця навчання достатньо буде визначитися в особистому електронному кабінеті вступника.

Які вступні іспити будуть проводитись у коледжі?

І в 2024 році вступні іспити в нашому коледжі не передбачені. Вступ здійснюватиметься на основі подачі та розгляду мотиваційного листа вступника, який подається через особистий електронний кабінет разом з заявою.

Як проводиться конкурсний відбір на навчання до Коледжу у 2024 році?

Конкурсний відбір на навчання здійснюється за результатами подачі та розгляду мотиваційних листів, які використовуються для складання рейтингового списку вступників.

Коли розпочнеться реєстрація особистих електронних кабінетів вступників?

Реєстрація особистих електронних кабінетів здійснюватиметься на вебсайті за адресою https://vstup.edbo.gov.ua та розпочнеться:

  • для вступників на основі 9-ти класів – з 24 червня 2024р.;
  • для вступників на основі 11-ти класів – з 01 липня 2024р.;
  • для вступників на основі кваліфікованого робітника – з 01 липня 2024р.;

Яку інформацію необхідно внести вступнику під час реєстрації особистого електронного кабінету?

В особистому електронному кабінеті вступник вносить номери контактних телефонів (мобільний вступника, та/або мобільний одного з батьків або законного представника неповнолітнього вступника, та/або домашній) із зазначенням телефонних кодів у міжнародному форматі для можливості оперативного зв'язку закладу фахової передвищої освіти з вступником, а також завантажує кольорову фотокартку розміром до 1 Мб у форматі jpg із співвідношенням сторін 3 х 4.

Які дані необхідно зазначати під час реєстрації електронної заяви в особистому електронному кабінеті?

Під час реєстрації вступник зазначає такі дані:

  • адресу електронної пошти, до якої вступник має доступ. Зазначена адреса буде логіном для входу до особистого електронного кабінету вступника;
  • пароль для входу до особистого електронного кабінету;
  • серію та номер документа про раніше здобуту освіту;
  • номер, PIN-код та рік отримання сертифіката ЗНО або НМТ (за наявності);
  • тип та номер (серію та номер) документа, що посвідчує особу, або реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • реквізити документів, що засвідчують підстави для спеціальних умов вступу (інформація, яка є в доступі в державних реєстрах).

Чи може коледж допомогти зареєструвати електронний кабінет?

Звичайно. Вступники можуть звертатися до приймальної комісії коледжу з метою створення електронного кабінету та внесення заяв та мотиваційного листа в електронній формі. (В такому випадку вступник повинен мати з собою на флешці написаний мотиваційний лист).

Коли розпочнеться подача електронних заяв та мотиваційного листа через електронні кабінети для вступу до коледжу?

Подача електронних заяв та мотиваційного листа розпочнеться:

  • для вступників на основі 9-ти класів – з 01 липня 2024р. до 13 липня 2024р.;
  • для вступників на основі 11-ти класів – з 05 липня 2024р. до 02 серпня 2024р;
  • для вступників на основі кваліфікованого робітника – з 05 липня 2024р. до 02 серпня.

Як самостійно зареєструвати електронний кабінет? Чи є інструкція?

Реєстрація особистих електронних кабінетів здійснюватиметься на вебсайті за адресою https://vstup.edbo.gov.ua

Ближче до вступної кампанії на сайті Міністерства освіти і науки України завжди розміщується покрокова інструкція (в тому числі і відео-інструкція) реєстрації електронного кабінету та подання електронної заяви на вступ.

Що таке мотиваційний лист?

Мотиваційний лист – це викладена вступником письмово у довільній формі інформація про його особисту зацікавленість у вступі на певну освітньо-професійну програму (спеціальність) та відповідні очікування, досягнення у навчанні та інших видах діяльності, власні сильні та слабкі сторони, до якого у разі необхідності вступником може бути додано копії (фотокопії) матеріалів, що підтверджують викладену в листі інформацію.

Мотиваційний лист вступник додає до заяви в особистому електронному кабінеті.

Які основі вимоги до оформлення мотиваційного листа?

Мотиваційний лист повинен бути написано власноруч, грамотно з дотриманням чіткої структури викладення інформації: розмір – 1-2 аркуші; формат сторінки – А 4; у разі необхідності вступником може бути додано у приймальну комісію коледжу (або надіслано на електронну пошту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) копії (фотокопії) матеріалів, що підтверджують викладену в листі інформацію (сертифікатів ЗНО або НМТ, грамот, дипломів участі в олімпіадах, конференціях, тренінгах, спортивних змаганнях тощо).

 Зразок мотиваційного листа розміщений на сайті Коледжу у розділі Вступнику – Вступ на навчання.

Де слід писати мотиваційний лист: вдома чи у коледжі?

Мотиваційний лист звичайно краще написати вдома, заздалегідь, не в останню хвилину, а раніше, щоб був час обміркувати кожне написане слово і своє рішення щодо вступу.

Чи є потреба подавати сертифікати ЗНО або НМТ за їх наявності, якщо вступ відбуватиметься тільки за результатами подачі та розгляду мотиваційного листа?

Так, копії (фотокопії) сертифікатів ЗНО або НМТ, грамот, дипломів участі в олімпіадах, конференціях, тренінгах, спортивних змаганнях, волонтерській діяльності тощо додаються (безпосередньо в приймальну комісію коледжу або надсилаються на електронну пошту за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) до мотиваційного листа, як підтвердження викладеної в листі інформації про досягнення вступника.

Які переваги мають вступники, які успішно закінчили Підготовчі курси коледжу?

Випускники Підготовчих курсів мають перевагу при формуванні рейтингових списків вступників за певною спеціальністю/освітньо-професійною програмою.

Інформацію про закінчення Підготовчих курсів вступники зазначають у мотиваційному листі.

Чи можна продовжити навчання в університеті за скороченим терміном після закінчення коледжу?

Так. Для здобуття ступеня бакалавра випускники коледжу вступають в університет на 2-ий або 3-ій курс.  Зокрема, коледж тісно співпрацює з Львівським торговельно-економічним університетом і наші випускники, вступаючи на заочну форму, успішно поєднують роботу та навчання.

Які умови вступу до коледжу на основі кваліфікованого робітника?

Випускники закладів професійно-технічної освіти вступають до коледжу також на основі подачі мотиваційного листа через особистий електронний кабінет на 2 курс навчання. Реєстрація електронного кабінету починається з 01 липня 2024р.; подача заяв та мотиваційного листа – з 05 липня.

Чи є у коледжі бюджетні місця (державне та регіональне замовлення)?

У коледжі здійснюється навчання за кошти фізичних або юридичних осіб (за контрактом). Бюджетних місць немає.

Коледж має гуртожиток?

Так, гуртожиток знаходиться поряд, у п’яти хвилинах від коледжу. Адреса: вул. Салтикова-Щедріна, 35. Гуртожиток блочного типу – 2 кімнати, санвузол. У  гуртожитку створені відповідні умови для проживання. Кімнати укомплектовані необхідними меблями. У гуртожитку є комфортні вестибюлі, кухні, санітарно-гігієнічні приміщення, кімнати для самопідготовки, актова зала тощо.

У коледжі є укриття на випадок повітряної тривоги?

Так, коледж забезпечений укриттям, площа та місткість якого дозволяє організовувати безпечний освітній процес.

Що робити вступнику, який планує вступ на навчання у коледж, але за своїми релігійними переконаннями відмовився від отримання паспорта у вигляді картки. Чи можливий вступ у заклад?

Так, можливий. Особи, які відмовилися отримувати паспорт у вигляді картки, подають особисто:
- заяву на ім'я директора коледжу про дозвіл на подання свідоцтва про народження;
- свідоцтво про народження;
- лист територіального підрозділу ДМС з інформацією про належність особи до громадянства України.

Які є пільги при підготовці кадрів за кошти фізичних осіб?

Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (ПКУ) платник податку (фізична особа) має право на податкову знижку за наслідками податкового року.

До податкової знижки (ст. 166.3.3 ПКУ) включаються витрати на навчання у Коледжі або самого платника податків, або його дітей (членів сім’ї).

Розмір податкової знижки відповідає розміру податку на доходи фізичних осіб (18 %) від суми сплати за навчання за рік.

Наприклад.  Ви оплатили за  навчання своєї дитини  19 500 грн. за 2023 рік.  Податкову знижку  Вам повернуть  у  сумі  3510,00 грн. (18% від сплаченої суми).

Хто може отримати податкову знижку на навчання?

Всі громадяни, які працюють офіційно та з доходу яких утримується податок з доходів фізичних осіб.

До податкової знижки (ст.166.3.3) включаються підтверджені документально витрати, зокрема, на навчання у Коледжі  самого платника податків, або його дітей (членів сім’ї першого ступеня споріднення).

Які є пільги при підготовці кадрів за кошти юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців?

  1. Чи утримується податок на доходи фізичних осіб?

Ст. 165 ПКУ (п. 165.1.21) передбачає, що сума, сплачена юридичною або фізичною особою-підприємцем за навчання кадрів на користь Коледжу в межах трикратного розміру

мінімальної зарплати, не включається до складу оподатковуваних доходів таких фізичних осіб.

  1. Чи нараховується Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ)?

Відповідно до ст. 2.9 Переліку № 1170 (Постанова КМУ від 22.12.2010 року) ЄСВ не нараховується на витрати на підготовку та перепідготовку кадрів, стипендії студентів тощо.

Згідно з п. 3.24 Інструкції № 5 зі статистики заробітної плати (від 13.01.2004 р.) витрати на підготовку та перепідготовку кадрів, стипендії тощо не належать до фонду оплати праці.

  1. Чи сплачується ПДВ?

Відповідно до ст. 197.1.2 ПКУ звільняються від ПДВ операції з постачання послуг із здобуття вищої освіти.

  1. Чи включається вартість навчання кадрів у витрати підприємства?

Згідно з П(С)БО № 16 «Витрати» витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов’язань… за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

ПКУ не передбачає коригування фінансового результату на суму вартості навчання працівників.